Τρίτη 20 Μαΐου 2008

Τρίτο μέρος συνέντευξης Δημάρχου Σούδας Γ. Περάκη

Όσο αφορά το λιμάνι της Σούδας, τους βουλευτές και το χωροταξικό ο κ. Περάκης μας είπε «αν κάποιος δει προσεκτικά την πρόταση που έχει καταθέσει το ΙΤΑ(ινστιτούτο τοπικής αυτοδιοίκησης) και οι Αναπτυξιακές Εταιρίες της αυτοδιοίκησης ως προς τον σχεδιασμό των νέων Δήμων και δουν το τμήμα που αφορά το χωροταξικό σχεδιασμό εκεί γίνεται ένας διαχωρισμός στους πόλους ανάπτυξης. Η μια κατηγορία είναι τα μητροπολιτικά κέντρα Αθήνα Θεσσαλονίκη η άλλη αφορά τις πρωτεύουσες των περιφερειών και η τρίτη κατηγορία είναι σε επίπεδο νομού. Το τρίτο είναι το επικίνδυνο σημείο που δεν το είδαμε και δεν το διεκδικήσαμε όπως έπρεπε στο χωροταξικό σχέδιο και είδαμε όταν κατατέθηκε το χωροταξικό μέσα στη Βουλή ότι ακόμη και μέσα από το χώρο της ΝΔ έχουν αντιδράσει βουλευτές. Ουσιαστικά το χωροταξικό δεν προβλέπει αρκετά θέματα που αφορούν την ανάπτυξη. Ένα κομμάτι λοιπόν των προτάσεων για τους νέους δήμους αφορά και το χωροταξικό. Θα πρέπει τα Χανιά να τα αναδείξουμε σαν άλλο πόλο της περιφέρειας. Όπως έχει γίνει στο Βόλος-Λάρισα, Κομοτηνή Αλεξανδρούπολη. Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι η πόλη των Χανίων πρέπει να είναι τουλάχιστον ισοδύναμη, όσο δύσκολο κι αν είναι αυτό, με την πόλη του Ηρακλείου. Δεν πρέπει να είναι στην κατηγορία των άλλων μικρότερων πόλεων της Κρήτης γιατί αυτό θα είναι το μεγάλο λάθος.
Σημαντικό είναι επίσης αυτό που ανέφερε ο κ. Δήμαρχος για τους βουλευτές «Κάποια στιγμή θα πρέπει και οι τοπικοί άρχοντες εδώ, μηδενός εξαιρουμένου, να βρούμε τον τρόπο δυναμικής διεκδίκησης. Και όσο αφορά τους βουλευτές να τους τροφοδοτούμε εμείς ως τοπική κοινωνία ώστε να λειτουργούνε ως ιμάντες μεταφοράς των αιτημάτων μας στην κεντρική εξουσία. Και απ την άλλη οι βουλευτές να λειτουργήσουν μέσα στα κόμματά τους με τρόπο ώστε να μεταφέρουν τις αρχές των κομμάτων τους σε τοπικό επίπεδο και με αυτές τις αρχές να γίνει η επιλογή του όποιου πολιτικού προσωπικού αφορά την τοπική αυτοδιοίκηση και όχι με το συνηθισμένο διαμεσολαβητικό τρόπο. Οι κομματικοί μηχανισμοί λειτουργούν πιο πολύ υποδαυλίζοντας και ενισχύοντας τις τοπικές αντιπαραθέσεις από το να επιβάλουν αυτά που πιστεύουν τα κόμματα.
Όσο αφορά συγκεκριμένα για το λιμάνι ο κ. Περάκης μας είπε «Η πόλη , η καλύτερα η περιοχή που έχει επιβαρύνσεις όπως αυτή των ξένων βάσεων, που με την ανοχή έως ένα βαθμό της τοπικής κοινωνίας η οποιαδήποτε κεντρική εξουσία κάνει την εξωτερική της πολιτική και απ τη στιγμή που προσωπικά δεν είμαι υπέρ της παραμονής των βάσεων άλλα τουλάχιστον η πολιτεία έχει υποχρέωση για αντισταθμιστικό όφελος να φτιάξει αρκετά έργα υποδομής που έχει ανάγκη ο νομός. Παρόλο τώρα που καθυστέρησαν αδικαιολόγητα να ξεκινήσουν τα έργα στο λιμάνι αυτή τη στιγμή που μιλάμε βρίσκονται σε ένα ικανοποιητικό στάδιο όσο αφορά τη δεύτερη φάση της μελέτης. Θα επακολουθήσει και άλλη φάση της μελέτης με τη φιλοδοξία να ενταχθεί στο επόμενο πλαίσιο στήριξης. Πάνω σε αυτή τη φάση θέλουμε να εντάξουμε και το έργο της «μαρίνας» όπου προβλέπεται από τη διορθωμένη μελέτη χωροθέτησης και βέβαια θα προσπαθήσουμε το δυνατότερο δυνατόν να γίνει ανώνυμη εταιρία. Γιατί δυστυχώς έχουμε την ατυχία να είναι στα συρτάρια του ΥΠΕΧΩΔΕ τώρα και 3 μήνες, περιμένουμε ουσιαστικά την υπογραφή του Σουφλιά για να γίνει ανώνυμη εταιρία η οποία δεν έχει καμία σχέση με άλλες ανώνυμες εταιρίες, όπου το 55% θα έχει το κράτος και το 45% η τοπική αυτοδιοίκηση. Εκτιμώ ότι εάν γίνει σύντομα η ανώνυμη εταιρία γίνει πράξη η μελέτη Ρογκάν που θα κατατεθεί εντός των ημερών στο ΥΠΕΧΩΔΕ και γίνει η χρηματοδότηση το λιμάνι της Σούδας θα έχουμε θετικά αποτέλεσματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια: